10 października obchodzony jest Dzień Drzewa. W tym roku wypada on w niedzielę, więc „Słoneczka” i „Promyczki” obchodziły go w przedszkolu wcześniej. Tym bardziej, że pogoda była piękna i należało korzystać z uroków pani jesieni. Od rana w obu grupach trwały przygotowania do wyjścia w plener. Dzieci wykonywały listki, odciskając swoje dłonie, które posłużyły do dalszych działań z elementami arteterapii. Celem wspólnych obchodów było stworzenie przez przedszkolaki prac o antagonistycznym wyrazie artystycznym. Punktem wyjścia w obu grupach było obejrzenie przykładowych rzeź współczesnych, zainspirowanie się nimi i dobór własnych materiałów do wykonania pracy w plenerze. W zielonym zakątku „Słoneczka” i „Promyczki” rozprawiały o znaczeniu drzew w życiu człowieka. Podawały przykłady zachowań ludzi, które krzywdzą drzewa, mówiły także o sposobach dbałości o nie. Wysłuchały wiersza i każdy mógł osobiście podziękować drzewu za bogactwo, jakim obdarza człowieka. Dzieci czerpały radość z kontaktu z fakturą drzew, wsłuchiwały się we własne serduszko i dotykając pnia tworzyły więź z naturą. Wsłuchiwały się w mowę drzew i nawet usłyszały zaskakujące rzeczy. Niektóre drzewa wybaczały przedszkolakom, że czasem pod nimi śmieciły, ale prosiły by więcej tego nie robić. Inne na dziecięce : „dziękuję” odpowiadały „proszę”. Wiele radości, rozmów i dodatkowych refleksji pojawiało się podczas plenerowego aktu twórczego. Była praca w dwóch grupach, ale „Słoneczka” i „Promyczki” uczyły się od siebie, czerpały z wzajemnych pomysłów i integrowały. Obie prace zostały przyniesione do przedszkola, gdzie nastąpiło podsumowanie efektów i kształconych podczas zajęć postaw wobec świata przyrody. Dzieci wyciągały dalsze wnioski i formułowały poglądy. Opowiadały się za osobistym stosunkiem do drzew i wszyscy zgodnie zapragnęli być strażnikami ich szczęścia, wyrażając to w sposób symboliczny. Przyklejały swoją rączkę na szczęśliwym i kolorowym drzewie. Oczywiście nie zabrakło pamiątkowych zdjęć na tle dekoracji w sali. Dzieła sztuki „Słoneczek i „Promyczków zostały wyeksponowane na holu szkolnym, by jak w przypadku prawdziwych artystów, nieść przekaż wielu odbiorcom. To było fantastyczne działanie dające dzieciom radość z wzajemnych relacji oraz inaugurujące całoroczną współpracę oraz realizację Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ Z kulturą mi do twarzy”.