Dzień Drzewa „Słoneczek” i “Promyczków” – inspiracja sztuką współczesną. Międzynarodowy Projekt Edukacyjny “Z kulturą mi do twarzy”

  • 1
  • 2
  • 2a
  • 2b
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10a
  • 10
  • 11
  • 11a
  • 12
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21
  • 22
  • 23
  • 23a
  • 23b
  • 32c
  • 23d
  • 24
  • 24a
  • 24b
  • 24c
  • 24d
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 244515646_208340584723859_3149933726130559803_n
  • 245002921_457236375586215_6702028957666508630_n

10 października obchodzony jest Dzień Drzewa. W tym roku wypada on w niedzielę, więc „Słoneczka” i „Promyczki” obchodziły go w przedszkolu wcześniej. Tym bardziej, że pogoda była piękna i należało korzystać z uroków pani jesieni. Od rana w obu grupach trwały przygotowania do wyjścia w plener. Dzieci wykonywały listki, odciskając swoje dłonie, które posłużyły do dalszych działań z elementami arteterapii. Celem wspólnych obchodów było stworzenie przez przedszkolaki prac o antagonistycznym wyrazie artystycznym. Punktem wyjścia w obu grupach było obejrzenie przykładowych rzeź współczesnych, zainspirowanie się nimi i dobór własnych materiałów do wykonania pracy w plenerze. W zielonym zakątku „Słoneczka” i „Promyczki” rozprawiały o znaczeniu drzew w życiu człowieka. Podawały przykłady zachowań ludzi, które krzywdzą drzewa, mówiły także o sposobach dbałości o nie. Wysłuchały wiersza i każdy mógł osobiście podziękować drzewu za bogactwo, jakim obdarza człowieka. Dzieci czerpały radość z kontaktu z fakturą drzew, wsłuchiwały się we własne serduszko i dotykając pnia tworzyły więź z naturą. Wsłuchiwały się w mowę drzew i nawet usłyszały zaskakujące rzeczy. Niektóre drzewa wybaczały przedszkolakom, że czasem pod nimi śmieciły, ale prosiły by więcej tego nie robić. Inne na dziecięce : „dziękuję” odpowiadały „proszę”. Wiele radości, rozmów i dodatkowych refleksji pojawiało się podczas plenerowego aktu twórczego. Była praca w dwóch grupach, ale „Słoneczka” i „Promyczki” uczyły się od siebie, czerpały z wzajemnych pomysłów i integrowały. Obie prace zostały przyniesione do przedszkola, gdzie nastąpiło podsumowanie efektów i kształconych podczas zajęć postaw wobec świata przyrody. Dzieci wyciągały dalsze wnioski i formułowały poglądy. Opowiadały się za osobistym stosunkiem do drzew i wszyscy zgodnie zapragnęli być strażnikami ich szczęścia, wyrażając to w sposób symboliczny. Przyklejały swoją rączkę na szczęśliwym i kolorowym drzewie. Oczywiście nie zabrakło pamiątkowych zdjęć na tle dekoracji w sali. Dzieła sztuki „Słoneczek i „Promyczków zostały wyeksponowane na holu szkolnym, by jak w przypadku prawdziwych artystów, nieść przekaż wielu odbiorcom. To było fantastyczne działanie dające dzieciom radość z wzajemnych relacji oraz inaugurujące całoroczną współpracę oraz realizację Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ Z kulturą mi do twarzy”.

Komentowanie jest niedostępne.