Gwiazdy Grodu Kopernika

Konkurs talentów dla uczniów toruńskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych

GWIAZDY GRODU KOPERNIKA  III edycja

 

ORGANIZATORZY

Organizatorem konkursu jest Gmina Miasta Toruń.
Współorganizatorzy: Ognisko Pracy Pozaszkolnej – Dom Harcerza w Toruniu, Szkoła Podstawowa nr 23 im. KOU w Toruniu oraz Teatr Baj Pomorski w Toruniu


CEL KONKURSU

Celem konkursu jest promowanie talentów uczniów toruńskich szkół wśród mieszkańców miasta, świętowanie Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka oraz podkreślanie wartości praw dziecka – w tym prawa do wyboru sposobu spędzania wolnego czasu i rozwijania swoich pasji.


KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ?

Konkurs skierowany jest do uczniów toruńskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Uczestnicy będą oceniani w 4 kategoriach wiekowych:

  • klasy I–III szkół podstawowych,

  • klasy IV–VI szkół podstawowych,

  • klasy VII–VIII szkół podstawowych,

  • szkoły ponadpodstawowe.

➡️ Do konkursu można zgłosić się indywidualnie (za pośrednictwem szkoły lub samodzielnie).
➡️ Udział w konkursie jest dobrowolny.


ZADANIE KONKURSOWE

🎬 Zadaniem uczestnika jest nagranie krótkiego filmu (maksymalnie 3 minuty), w którym zaprezentuje swój talent.
Może to być: śpiew, taniec, gra na instrumencie, sport, sztuki wizualne, aktorstwo, zdolności manualne, inne pasje i umiejętności.

Wytyczne dotyczące filmu:

  • długość maksymalna: 3 minuty,

  • jakość nagrania: minimum 1080p,

  • film powinien być umieszczony w serwisie YouTube (jako publiczny lub niepubliczny),

  • treść filmu nie może naruszać praw autorskich ani dóbr osobistych innych osób.


JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?

  1. Przygotuj filmik i umieść go na YouTube.

  2. Wypełnij formularz zgłoszeniowy online:
    👉 https://forms.office.com/e/FKMhU9D3Lw

  3. Do formularza dołącz:

    • skan lub zdjęcie wypełnionej karty zgłoszenia (pobierz),

    • link do swojego filmu.

📅 Termin zgłoszeń: 23 września 2025 r.


ETAPY KONKURSU

I Etap – zgłoszenie uczestników
Uczestnicy przesyłają formularz z linkiem do filmu i kartą zgłoszenia.

II Etap – weryfikacja zgłoszeń
Kapituła konkursowa wybierze maksymalnie 5 osób z każdej kategorii (łącznie do 20 uczestników).
W przypadku mniejszej liczby zgłoszeń w danej kategorii – możliwe jest zwiększenie liczby zakwalifikowanych w innej.

III Etap – spotkanie z kapitułą konkursową

  • Rozmowa uczestników o pasjach i talentach,

  • Obrady jury,

  • Wyłonienie laureatów i osób wyróżnionych.


NAGRODY

🥇 W każdej kategorii przyznane zostaną:

  • tytuł Laureata,

  • jedno Wyróżnienie,

  • pozostali uczestnicy finału otrzymają tytuł Finalisty.

💰 Dla laureatów i osób wyróżnionych przewidziano wspaniałe nagrody!


REGULAMIN, PLAKAT, KARTA ZGŁOSZENIA

REGULAMIN KONKURSU

PLAKAT

KARTA ZGŁOSZENIA (wkrótce dostępna, prosimy o cierpliwość)

Nie czekaj – zgłoś się i pokaż swój talent całemu miastu! 🌟