“Moc dziecięcych zachwytów” – innowacyjne osiągnięcia Promyczków

  • 2
  • 1
  • 2a
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 14a
  • 14b
  • 14c
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28

Promyczki pracują w oparciu o autorską innowację ich pani -  "Moc dziecięcych zachwytów" i filary Planu Daltońskiego. W tym duchu odbywają się zajęcia edukacyjne, ale i reszta przedszkolnego dnia grupy. Zachwycające jest to, co dzieje na co dzień mimochodem. To jakie efekty daje  połączenie dziecięcych zachwytów z daltońskim planem. Co przynosi podążanie za dziećmi, ich wpływ na planowanie wspólnego odkrywania świata (zajęć edukacyjnych), podsuwanie tematów projektów oraz ich kreatywność tworzą magię w grupie. Jak samodzielnie dobudowują swoje kompetencje i organizują twórcze oraz dydaktyczne zabawy . Jak zabierają do domu ślad dziejących się podczas zajęć sytuacji oraz przedszkolnego życia i wracają następnego dnia z niezwykłymi niespodziankami. Tworzą w ten sposób niewiarygodne pomoce i inspirują się wzajemnie. Budują relacje i kompetencje, których poziom z kolei zachwyca otoczenie i dorosłych wszędzie tam, gdzie mamy okazję zagościć. W ostatnim czasie w naszym kąciku pojawił się dom faktur przyniesiony przez jedną z dziewczynek. Można dotykać zamontowane tam elementy, doświadczać, dzielić się wrażeniami z innym dzieckiem. Mamy także kartonik promujący zdrowy i ekologiczny styl życia. Wrzuca się tam zgłoszenie, realizuje temat i przynosi wykonaną pracę. Następuje prezentacja w grupie. Powstała książeczka do nauki czytania i dzielenia wyrazów na sylaby, a ileż w niej mądrego przesłania. Zachwyty podczas wysiewu nasion i dbałości o zieloną hodowlę, przyczyniły się do stworzenia prototypu systemu nawadniającego z plasteliny. Oczywiście o tej technologii opowiedział jej twórca całej grupie, umieścił ją w kąciku, a później wszyscy razem zgłębiliśmy temat. Nasz kącik gier ma także wyjątkowe zasoby – gry stworzone przez dzieci, których roli na pewno wyjaśniać nie muszę. Ogromnie dużo u nas budowania relacji, pracy z emocjami, a wszystko za sprawą tego, co dzieci zachwyca, co dla nich ważne. Promyczki obdarowują się wzajemnie wszystkim, co w nich samych budzi zachwyty. Przynoszą najrozmaitsze rysunki i własnoręczne wytwory. Ile należało włożyć pracy w wykonanie chomiczków dla wszystkich przez jedną z dziewczynek, chyba nie trzeba dopowiadać. Nigdy nie zapominają też o pani. Jak plan daltoński buduje u nas relacje wystarczy spojrzeć na odpoczynek po obiedzie, dbanie o swoje potrzeby i wzajemne masowanie. W minionym tygodniu dzieci poprosiły też o przyjęcie do grupy malutkich przedszkolaków, by uczyć je przedszkolnego życia. Zaczęło się od trzech, ale już w piątek było ich więcej. Nasi podopieczni mają 2 latka i każdy z nich ma swoje imię. Już wykonane zostały wizytówki, by mogły się przypinać na liście obecności. „Maluszki” były z nami na wycieczce w środę, by poznawać z nami świat. Spotkają się w kole, przedstawiają z imienia, dzielą słowa na sylaby i głoski, budują relacje. Promyczki uczą młodszych tego, co same potrafią. Oczywiście cały dzień towarzyszą też we wszystkich rytuałach przedszkolnych, utrwalając zasady panujące w grupie.

 

Komentowanie jest niedostępne.