Gwiazdki postanowiły przywołać zimę, bo bardzo w tym roku zawodzi. Były zajęcia rytmiczne oraz wesołe zabawy sensoryczne ze "śnieżnym puchem" i ćwiczenia stóp. Dzieci pracowały w parach, tworząc zimowe ślady na arkuszach papieru. Każda para miała inny szablon. Uczyły się współpracy i odpowiedzialności za wspólne zadanie. Po odbiciu każdego śladu zdobywały lodowy diament i zapisywały go na specjalnej karcie. Na koniec przeliczały wszystkie i podpisywały te karty swoimi imionami. Stworzyły w ten sposób pomoce do kolejnych zajęć matematycznych. Właśnie następnego dnia Gwiazdki ćwiczyły spostrzegawczość i na przygotowanych kartach z małym śladem szukały tego, który odbijały poprzedniego dnia. W parach, przy stolikach odwzorowywały i wycinały kształt trójkąta. Dzieliły się pracą i tworzyły zbiory. Przy tym zadaniu spotkały się ze wstępem do dzielenia. Oczywiście nie zabrakło bosego chodzenia po "śniegu".