„Dziecięce bajanie” to bardzo bogaty projekt, podczas którego kolejny raz wykorzystaliśmy założenia planu daltońskiego i którego inicjatorami były dzieci. „Promyczki” oglądały spektakl z Baja pt. „Muzeum skarbów”, rozmawiały o naszej lokalnej perełce – Baju Pomorskim, przypomniały zasady zachowania w takich miejscach, oglądały zdjęcia z ubiegłorocznej wizyty w teatrze. Przypomniały sobie rodzaje lalek teatralnych. Dowiedziały się, czym jest scenariusz, dialog i samodzielnie tworzyły teksty do swojego przedstawienia. Pojawił się nawet samodzielny stworzony element praw autorskich i kodowania – kod zabezpieczający do scenariusza. Dzieci poznały pracę scenografa oraz inne zawody niezbędne do przygotowania przedstawienia teatralnego, samodzielnie tworzyły scenografię, rozwijając przy tym mocno kompetencje matematyczne. Tworzyły muzykę – układały rytmy, odtwarzały na instrumentach, wyrażały własne odczucia w kontakcie z muzyką o różnym nastroju i wybierały tę pasującą do stworzonej przez grupę opowieści. Projektowały i wykonywały lalki, poznając sposoby oddania charakteru swojej postaci poprzez użyte barwy, wyraz twarzy itd. Wykonywały też plakaty informujące o premierze przedstawienia, utrwalały poznane litery oraz cyfry, ćwiczyły ich kreślenie. Doskonaliły wypowiedzi i wzajemną komunikację, zarówno werbalną jak i niewerbalną. Przede wszystkim doskonale się bawiły.