Dzień 21 marca przepełniony był w grupie "Słoneczka" świąteczna atmosferą . W radosnym klimacie dzieci obchodziły Pierwszy Dzień Wiosny połączony z bardzo ważnym dla całej społeczności Świętem Szkoły. Dlatego też wszystkie "Słoneczka" przybrały w tym dniu żółto - niebieskie barwy. Już od wejścia z ekscytacją rozmawiały o powodach odmiennych w tym dniu strojach i czekających i czekających je w przedszkolu niespodziankach. Wspólnie z panią porozmawiały o symbolach, patronie szkoły i znaczących wartościach. Ułożyły też kwiatek w kolorach szkoły, by przywołać wiosnę. Dla wzmocnienia wszystkich radosnych faktów "Słoneczka" zaprosiły do siebie zaprzyjaźnionych "Zdobywców", dzieci z Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego. Wszyscy powitali się w wesołym tańcu. Dzieci wysłuchały wiersza o odchodzącej zimie i ustaliły na kogo czekają. Postawiły sobie za zadanie zbadać, czym wiosna może do ich dotrzeć i tak zaczęła się iście zmysłowa i twórcza zabawa. Wszyscy zgodnie potwierdzili, że wiosna ma swój smak, zapach i dźwięk. Zatem najpierw dzieci zostały przyjaciółmi wiosny i każdy posmakował wybranej nowalijki. Rozpoznawały też noskami zapachy: ogórka i szczypiorku. Wytężały uszy i nazywały usłyszane dźwięki : ptaków, żaby, bociana, szumu wody. Ustaliły, że kolorowa pora roku przyleci do nich barwnym balonem. Przedszkolaki wycinały kwiatki i motylki, ozdabiały symboliczny kosz i każde dziecko doczepiło swój balonik. Tak powstał wspólny środek transportu dla pani wiosny. Na zakończenie spotkania przedszkolaki układały dowolne, wiosenne symbole z kolorowych kubeczków. Wykonywały sobie wspólne zdjęcia w owocowym, zdrowym torcie. to był intensywny i pełen wrażeń dzień. Wyczekiwana przez wszystkich dookoła wiosna oraz przyjaciele grupy - "Zdobywcy" zaszczycili swą obecnością obchody Święta Szkoły w grupie "Słoneczka". To nie był jednak koniec atrakcji związanych ze szkolnym świętem. "Słoneczka" bawiły się także w "kodowanie" swojej drogi z domu do przedszkola. W barwach szkoły układały trasę. Niebieskie kubeczki były nią właśnie, a żółte ważnymi, mijanymi punktami. Opowiadały o tym, utrwalały zasady bezpieczeństwa i w ten odmienny, ale dostępny dla najmłodszych sposób tworzyły własne poczucie więzi ze społecznością szkolną.