AKTUALNOŚCI

Code Week 2019 – integracja działań “Gwiazdek” i “Promyczków”.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

11 października obie grupy spotkały się na integracyjnym kodowaniu. Podsumowały umiejętności nabyte w minionym tygodniu. To wspólne działanie nie tylko utrwaliło kompetencje przygotowujące dzieci do programowania, ale też sprzyjało wymianie przez  nie doświadczeń oraz uczeniu się od siebie. Co bardzo ważne wymagało odpowiedniej współpracy na kolejnych stanowiskach przygotowanych przez wychowawców. Dało możliwość bliższego poznania, właściwej komunikacji i tworzeniu nici sympatii między naszymi przedszkolakami.

Ruiny Zamku krzyżackiego.

  • 20191009_145012
  • 20191009_145049
  • 20191009_145718
  • 20191009_140225
  • 20191009_141823
  • 20191009_141840
  • 20191009_142009
  • 20191009_142043
  • 20191009_142056
  • 20191009_142130
  • 20191009_142154
  • 20191009_142202
  • 20191009_142347
  • 20191009_143229
  • 20191009_144458
  • 20191009_144659
  • 20191009_144712
  • 20191009_144951

20191009_14501220191009_140225 20191009_141823 20191009_141840 20191009_142009 20191009_142043 20191009_142056 20191009_142130 20191009_142154 20191009_142202 20191009_142347 20191009_143229 20191009_144458 20191009_144659 20191009_144712 20191009_144951 20191009_145012 20191009_145049 20191009_145718

Na kolejnym wyjściu zapoznaliśmy się z historią Zamku krzyżackiego oraz przedzamcza. Zapoznaliśmy się z legendami: " O kucharzu Jordanie", " O latającym smoku".

“Magiczna moc bajek” – współpraca “Gwiazdek” i “Promyczków” w międzynarodowym projekcie czytelniczym.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
  • 11
  • 17
  • 14
  • 13
  • 15
  • 16

Od października do maja obie grupy realizować będą założenia projektu promującego wśród dzieci czytanie bajek i baśni, jako sposobu zdobywania wiedzy oraz kształtowania pozytywnych postaw społeczno-moralnych.  Jest to bajkowa podróż do krainy wartości       i wyobraźni dziecka. 11 października przedszkolaki otworzyły cykl działań, rozpoczęły od modułu "Szanuję drugiego człowieka". "Gwiazdki" i "Promyczki" spotkały się z Panią Dyrektor, która przeczytała dzieciom "Kopciuszka". Po zapoznaniu z jego treścią, gość przedszkolaków porozmawiał o wydarzeniach występujących w baśni oraz sprytnie zasiał refleksję w dziecięcych główkach, co do realności zdarzeń, tworząc pole dalszej edukacji na temat gatunków literackich. Po wspólnych działaniach każda grupa kontynuowała zabawę w swojej sali. "Gwiazdki" przeniosły się zupełnie w klimat baśni. Dziewczynki tworzyły sobie pantofelki, a chłopcy książęce korony. Każdy udekorował się   w ten symboliczny element. Cała grupa spotkała się na balu. Chłopcy w pięknym ukłonie zapraszali dziewczynki do tańca, przy prawdziwie balowej muzyce. Pantofelki i korony uczyniły cuda, wszyscy niezwykle śmiało tańczyli w grupach, dużym kole, a nawet parach. "Gwiazdki" przeniosły także treść baśni i  "zakodowały Kopciuszka" . Tworzyły własne obrazki do maty, układały drogę księcia do Kopciuszka w oparciu o kolejność wydarzeń. Opowiadały, rozwijając mowę i wyrażały własne osądy zachowania postaci, kształtując pozytywne postawy i poszanowanie innych. Połączyły naukę wiodącą do programowania ze światem fantazji oraz kompetencjami najróżniejszych obszarów edukacyjnych.

Europejski Tydzień Kodowania w grupie “Gwiazdki”.

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19

5-20 października to termin tegorocznego Code Week. Jest to społeczna inicjatywa wspierana przez Ministerstwo Cyfryzacji, podczas której europejskie państwa "ścigają się" w liczbie zorganizowanych wydarzeń. Rozpoczętą w ubiegłym roku przygodę z kodowaniem,  "Gwiazdki"  kontynuują i doskonalą. Dlatego przyłączyły się do tego dużego wydarzenia. W minionym tygodniu, każdego dnia, podejmowały różnorodne aktywności związane z nabywaniem umiejętności przygotowujących je do programowania.  Bawiły się kubeczkami, ale też układały piramidę zdrowego żywienia, współpracowały na matach z klockami Dienesa, układały "Jesienne Sudoku", wzięły udział w zajęciach w sali komputerowej, a nawet   "zakodowały Kopciuszka" -  kształtując nie tylko  kompetencje cyfrowe, ale też  plastyczne, językowe i społeczne.  Bardzo dużo możliwości i radości dają takie aktywności naszym przedszkolakom. Wpływają na najrozmaitsze obszary rozwoju, inspirują nawet do twórczości plastycznej, czego dowodem jest sympatyczny robot narysowany przez Hanię Gross po spotkaniu w sali informatycznej.

Zajęcia rodzinne w grupie “Gwiazdki” . Jak zostać kierowcą i mechanikiem samochodowym?

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 23
  • 24
  • 25
  • 25a
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Kontynuując ubiegłoroczny pomysł zajęć rodzinnych, prowadzonych przez dziecko i rodzica, przy współpracy z wychowawcą, 8 października rozpoczął się w grupie "Gwiazdki" ich dalszy cykl. Tym razem Olek z tatą przygotował dla dzieci mnóstwo atrakcyjnych działań edukacyjnych. Przede wszystkim panowie zaprezentowali ogromną, wspólną pasję jaką jest naprawa dużych aut. W sali dzieci miały okazję zapoznać się z pracą kierowcy i mechanika samochodowego, której reprezentantem jest właśnie tata Olka. Prowadzący zajęcia przybliżyli przedszkolakom typy dużych samochodów i ich przeznaczenie. Opowiedzieli także o wspólnych naprawach, narzędziach, dalekich trasach. Dzieci zadawały pytania, a Olek i jego tata udzielali profesjonalnych odpowiedzi. "Gwiazdki" mogły zobaczyć śruby, nakrętki, podkładki. Uczyły się dopasowywać, nakręcać, nazywać te akcesoria. Powstała z tego niezwykle kreatywna zabawa, tworzyły się najrozmaitsze kompozycje przestrzenne. Najwięcej powstało instrumentów muzycznych, które jak zauważyły dzieci, wydawały różne dźwięki. Ta mini orkiestra sama zagrała sobie akompaniament do piosenki o przedszkolu. Tak zakończyła się część edukacyjna w sali. Po niej nadeszła kolejna, duża atrakcja. Okazało się, że przed przedszkolem stoi TIR. Nawet trudno opowiedzieć, jaki emocje towarzyszyły każdemu dziecku, siadającemu za kierownicą i włączającemu klakson. Olek z tatą opuścili kabinę i ukazał się duży silnik, o którym zawodowo opowiedział Olek. Jakby tego było mało, "Gwiazdki" zajrzały do środka tego dużego auta i ujrzały w nim drugie. Poza tym miały okazję poznać i dotknąć wiele narzędzi, jakimi posługują się mechanicy. Nasze zajęcia rodzinne to niezwykła przygoda dla dorosłych i dzieci. Także dla wychowawcy, który wie ile planów, przygotowań i emocji towarzyszy wszystkim działaniom. Zajęcia te sprawiły wszystkim "Gwiazdkom" ogromną radość. Przybliżyły zawód kierowcy i mechanika samochodowego. Pokazały przepiękną współpracę taty i syna na co dzień. Pozostawiły tez w dzieciach refleksję: "Może zostanę mechanikiem?"