Najnowszy odcinek TV23
Przedstawienie w przedszkolu. “Słoneczka” promują zdrowe nawyki żywieniowe.
4 kwietnia grupa "Słoneczka" dała drugie przedstawienie promujące zdrowie odżywianie. Hasło przewodnie działań przedszkolaków brzmi: "Razem z nami jedz warzywa, w których zdrowa moc się skrywa". Tym razem odbiorcami aktorskich umiejętności "Słoneczek" były wszystkie grupy z naszego przedszkola. Dzieci zaprezentowały swoje przedstawienie, które nie tylko zachęca do prawidłowego odżywiania, ale też niesie ze sobą myśl o poszanowaniu odmienności. Następnie "Słoneczka" zaprosiły gości do wspólnej piosenki. Przekazały także na ręce wychowawców i przybyłych nauczycieli symboliczne słoneczka z hasłem promującym zdrowe odżywianie. Wszystkie grupy otrzymały również małe zadanie. Poproszone zostały o wpisanie się na pamiątkowy plakat ze spotkania. Na pewno "Słoneczka" dały z siebie wszystko, by sprostać wyzwaniu i pokonać tremę przed tyloma parami wpatrzonych w nie oczu.
Drogowe ABC-Gwiazdki
Drogowe ABC
Prima aprilis:)
Rodzinne zajęcia w grupie “Słoneczka” – “W krainie Figurolandii”.
3 kwietnia w naszej grupie zapanowała trochę tajemnicza atmosfera. Wiedzieliśmy, że odbędą się kolejne zajęcia z udziałem rodzica i bardzo cieszył nas ten fakt, to jednak temat zrodził dużo pytań. Tego dnia Julka z mamą przyszły z wieloma, budzącymi naszą ciekawość przedmiotami i tytułem spotkania : "W krainie Figurolandii". Powitaliśmy się wesołą piosenką i zapanowała miła atmosfera. Podczas czytania opowiadania przez mamę Julki, przenieśliśmy się do Figurolandii, a nasza koleżanka pokazywała na ilustracji, jak wyglądała owa kraina. Porozmawialiśmy o tym, co usłyszeliśmy i okazało się, że otrzymaliśmy bardzo ważne zadanie. Musieliśmy uporządkować całą Figurolandię, by ją ocalić. Julka zaprezentowała nam wierszyk dotyczący figur geometrycznych, którego nauczyła się specjalnie na te zajęcia. Zatem najpierw przypomnieliśmy sobie figury, a później układaliśmy je w odpowiednich domkach. Ogromnie dużo radości przyniosło nam pokonywanie na boso trasy do jednej z figur i wrzucanie jej do odpowiedniej koperty. Otrzymaliśmy kolorowe zawieszki i poruszaliśmy się przy piosence "Pociąg z figurami". Musieliśmy uważnie słuchać, którym wagonikiem jesteśmy, żeby dołączyć do zabawy. Mieliśmy też okazję dowiedzieć się, kim z zawodu jest kolejny rodzic. Okazało się, że mama Julki pracuje w przedszkolu. Jej praca polega na uczeniu dzieci w takim wieku, jak my. Tak aktywnie i wesoło spędziliśmy czas w krainie Figurolandii. Natomiast piosenki, które mama Julki do nas przyniosła, wykorzystujemy na co dzień.
“Słoneczka” w sali komputerowej – współpraca nauczycieli .
Olbrzymim zaskoczeniem dla "Słoneczek" było towarzystwo, aż trzech aktywnie uczestniczących z nimi w zajęciach nauczycieli. 3 kwietnia przedszkolaki miały możliwość połączenia swoich dotychczasowych umiejętności z kodowania, z językiem angielskim oraz doświadczeniem kolejnych kroków, prowadzących je do zdolności programowania. Zaplanowane przez nauczycieli spotkanie odbyło się w sali komputerowej naszej szkoły. Owiane było tajemnica, więc tym większe było zaskoczenie dzieci. Najpierw przedszkolaki opowiadały o swoich codziennych i systematycznych doświadczeniach związanych z kodowaniem, jakie zdobywają z panią w przedszkolu, następnie uczyły się poprzez zabawę komend i kierunków w języku angielskim, które następnie wykorzystywały podczas zajęć z robotami. Dzięki pomocy pana od informatyki "Słoneczka" miały możliwość spotkać się na macie w klimacie prawdziwej pracowni komputerowej. Towarzyszył im Minecraft, którego prowadziły do celu, chroniąc przed lawą. Niebywałym doświadczeniem było dla dzieci obejrzenie i sterowanie lofi robotem. Dzięki temu rozbudziły też swą kreatywność, starając się nadać mu samodzielnie nazwę. Przy pomocy robota powstał także niezwykły, wspólny rysunek, który "Słoneczka" zabrały na pamiątkę. Dzieci zobaczyły również starszych kolegów uczestniczących w ciekawych zajęciach komputerowych w naszej szkole. Była to przede wszystkim świetna zabawa, podczas której nauczyciele różnych obszarów edukacyjnych, wykorzystując aktywizujące metody, pokazali dzieciom cel ich własnych działań na "teraz" i na "później". Wzmocnili zainteresowanie każdym z prezentowanych przez siebie przedmiotów. Prowadzący zajęcia natomiast, wynieśli ogromną satysfakcję z efektywnego połączenia sił w pracy z najmłodszymi.