AKTUALNOŚCI

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy” – współpraca Iskierek i Promyczków

  • certyfikat z kulturą mi do twarzy na Facebooka
  • certyfikat

Przez cały rok Iskierki i Promyczki realizowały innowację na bazie projektu. Wykonywały sumiennie zadania i zdobyły w ten sposób certyfikat dla szkoły. To kolejna współpraca pań i dzieci zwieńczona sukcesem.

Sukces Iskierki – I miejsce Aleksandra Pawłowskiego w Międzyprzedszkolnym konkursie plastycznym “Za co kocham moje miasto. Świętujemy urodziny Mikołaja Kopernika”

  • 1
  • 2

Aleksander Pawłowski z grupy Iskierki zajął I miejsce w Międzyprzedszkolnym Konkursie Plastycznym pt. „Za co kocham moje miasto. Świętujemy urodziny Mikołaja Kopernika”. w kategorii 3-4 latków. Organizatorem była  Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu.

 

#AkcjaŻonkile

W roku szkolnym 2022/2023 po raz kolejny uczestniczyliśmy w akcji "Żonkile", organizowanej corocznie w kwietniu i maju przez Muzeum Polin. Celem akcji jest upamiętnienie powstania w getcie warszawskim. W tym roku obchodzimy 80. rocznicę tego wydarzenia. W naszej szkole odbyły się zajęcia edukacyjne poświęcone takim wartościom jak: pamięć, przyjaźń, okazywanie wsparcia, szacunek. Podczas zajęć czytaliśmy …
Czytaj więcej

Uroczyste zakończenie Toruńskiej Olimpiady Przedszkoli

Dnia 15 czerwca  na Stadionie Miejskim  odbyło się uroczyste podsumowanie Toruńskiej Olimpiady Przedszkoli. W zawodach brały udział wszystkie przedszkola miejskie z Torunia. Promyczki, dzięki swojej ciężkiej pracy i wysiłkowi stanęły na podium zajmując trzecie miejsce.  Reprezentanci grupy ,,Promyczków'' wraz z Panią Dyrektor odebrali puchar, który wręczył prezydent Michał Zaleski. Cieszymy się bardzo i życzymy ,,Promyczkom''…
Czytaj więcej

“Sekrety baniek mydlanych” – projekt Iskierek i Kotków z Przedszkola Miejskiego nr 5 w Toruniu

  • 1
  • 1a
  • 2
  • 2b
  • 3
  • 3a
  • 3b
  • 3bb
  • 3c
  • 3e
  • 4
  • 5
  • 5a
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Iskierki zaprosiły dzieci z innego przedszkola do wspólnej realizacji tematu metodą projektu. Każda grupa wykorzystała zachwyt bańkami mydlanymi i starała się odkryć takie ich sekrety, jakie ustaliła podczas planowania działań. Zarówno Iskierki jak i Kotki fantastycznie bawiły się podczas swoich realizacji. Grupy miały mnóstwo pomysłów na bańkowe sekrety, począwszy od tego, skąd się biorą ich kolory, poprzez to, jak się tworzą po rozwikłanie sekretu dlaczego pękają. Samo słowo "sekret" było też radosną zabawą, bo wyjaśnienie znaczenia przyniosło czasem zaskakujące stwierdzenia przedszkolaków. Były eksperymenty, doświadczanie, wnioskowanie i oczywiście chlapanie! Oj to dzieci lubią bez wątpienia. Choć nie tylko dzieci. Panie również dzieliły się swoją radością z podjętej, mokrej współpracy. Nie zabrakło też baniek "zatrzymanych" w malarskich interpretacjach.  U Kotków farbą, a Iskierek mokrą kredą. Fantastyczne doświadczenie dla dzieci i pań. Wspólna radość i międzyprzedszkolna współpraca. Oczywiście międzygrupowa wymiana relacji i refleksji. Dzięki współczesnej technologii grupy spotkają się tym razem online.

Wspólne zachwyty Iskierek i klasy 6B – współpraca nabiera barw

  • 1
  • 2
  • 4
  • 3
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Prezentujemy namiastkę magii, jaka zapanowała w ubiegłym tygodniu podczas kolejnego spotkania Iskierek z klasą 6B. Wcześniejsze działania spowodowały, że słoneczniki wybujały na szkolnym klombie i pewnie nabiorą barw wkrótce. Tym razem natomiast duzi i mali postanowili połączyć zachwyt dinozaurami i  tym, co potrafi zrobić światło słoneczne. Wspólnie kończyli zaprojektowane przez Iskierki witraże, by w nadchodzącym tygodniu bawić się promykami słońca i tworzyć w plenerze zabawy światłem i cieniem. Niezwykłe doświadczenie dla wszystkich. Fantastyczna współpraca oraz odpowiedzialność podczas zajęć. Dbałość starszych uczniów o Iskierki, uczenie się od siebie, rozmowy o kształtach geometrycznych kolorach, bezpiecznym używaniu nożyczek. Podejmowanie decyzji, co do używanych barw bibuły, kompromisy i relacje!!! Na koniec zaś wspólne sprzątanie i refleksje. Zadział się zatem plan daltoński i w szkole. To jeszcze nie koniec! Radość z ostatecznego efektu wysiłków przed dziećmi i uczniami. Pokażemy na pewno!

“Matematyka i światło” – Iskierki projektują witraże

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • 5
  • 6

Zabawy światłem i cieniem, to zachwyt towarzyszący dzieciom, choć również i niejednemu dorosłemu. Iskierki korzystają z promieni słonecznych i uczą się dzięki nim w najrozmaitszy sposób. Podczas przygotowań do spotkania integracyjnego z klasą 6B, przygotowywały witraże w kształcie dinozaurów. Wykorzystywały w tym celu klocki w kształcie figur geometrycznych, ucząc się je rozpoznawać oraz nazywać. Było także przeliczanie i odszukiwanie takich samych, by ćwiczyć spostrzegawczość. Przy okazji oczywiście przedszkolaki utrwalały znajomość kolorów. Iskierki pracowały w parach, co jest częstą formą w grupie, by realizować założenia koncepcji planu daltońskiego.

Uczymy się w piaskownicy – Iskierki na placu zabaw

  • 3
  • 2
  • 1

Iskierki bardzo lubią wspólne zabawy. Piaskownica to miejsce fantastycznych pomysłów i integracji w radosnym klimacie. Nawet jeśli zdarzy się sypnąć niechcący komuś na głowę, to nikt się tym nie zraża. Ważne natomiast jest, by nie zepsuć na przykład czyjejś budowli. A ileż matematyki tu można doświadczać...  Iskierki lubią korzystać z tego miejsca na placu zabaw, używając zabawek, jakie otrzymały na Dzień Dziecka od rodziców.

 

„Szyjemy dobro” – akcja u Iskierek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
  • 10
  • 11

Iskierki wspólnie z rodzicami i paniami dołączyły do ogólnopolskiego projektu „Emotkowe pożeracze smutków”. Wszystkie dzieci projektowały podczas zajęć swoje maskotki. 12 czerwca miało miejsce wspólne szycie. W ten sposób powstały rękodzieła, które grupa przekaże oddziałowi dziecięcemu toruńskiego szpitala.