AKTUALNOŚCI

“Jak zobaczyć powietrze i jak o nie dbać?” – przygotowania do Dnia Ziemi u Iskierek

  • 1
  • 1a
  • 6
  • 0
  • 2
  • 3
  • 4
Tego dnia Iskierki uczyły  się wspólnie, w jaki sposób zadbać o czyste powietrze, ale też jaki narząd jest potrzebny do oddychania. Kontrolowały chwilę swój oddech i obserwowały pracę płuc na prostym modelu. Zapamiętały nawet nazwę n wewnętrznych "woreczków" do oddychania. Zastanawiały się, w jaki sposób można dostrzec powietrze i udzielały fantastycznych odpowiedzi. Dzieciom udało się doświadczyć widzenia powietrza podczas powrotu z dworu. Maja moc, bo wiatr  jakby zawiał na ich zawołanie . Grupa poszukiwała także źródeł wiadomości o stanie powietrza, bo to ważne dla  zdrowia. Przedszkolaki były bardzo dumne, że na szkole jest takie urządzenie, które pozwala nam to sprawdzić i zadbać o zdrowie. Jak to u Iskierek -  nie mogło zabraknąć radosnego uczenia się, więc dzieci wspólnie robiły  spadochrony i wykorzystywały powietrze w zabawie. Było przy tym dużo matematyki. Bardzo uważnie dzieci sprawdzały się wzajemnie. Panią także i okazało się, że pomyliła się na początku. Tak od najmłodszych lat  przekonujemy się, że każdy może się pomylić. Nie trzeba bać się błędu podczas uczenia się.

Bardzo było wesoło podczas spadania spadochronów w sali, a też zabraliśmy je na dwór, żeby sprawdzić jak spadają w innych warunkach.

Wesołe rozgrywki z bocianem i żabą u Iskierek

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Przygotowania do Dnia Ziemi oraz miniprojekt o bocianie wspomagał też umiejętność logicznego myślenia Iskierek. Grupa przełożyła  zasady gry w kółko i krzyżyk na duży format i ruch. Okazało się, że najmłodsze przedszkolaki bardzo dobrze radzą sobie z tym niełatwym zadaniem.  Nawet odkryły w grupie wyśmienitego eksperta w tej dziedzinie.
Nikt nie bał się nowej umiejętności i chętnie dołączył do rozgrywek. Było to również miejsce wesołej zabawy, zatem zdarzające się przegrane nie niosły ze sobą negatywnych emocji. Taka forma rywalizacji i radzenie sobie z nią to niezwykle ważna umiejętność.

 

Dzień Ziemi u Promyczków

Dnia 21 kwietnia ,,Promyczki'' obchodziły Dzień Ziemi. W tym dniu kształtowały proekologiczne nawyki, wzbogacały wiedzę na temat środowiska naturalnego i poznały zasady dbania o przyrodę. Zagrały w grę planszową ,,Pogromcy śmieciowych potworków'', wykonały pracę plastyczną z rolek od papieru toaletowego, poznały piramidę ,,Zero Waste'' czyli jak ograniczyć odpady, zrobiły też porządki w swojej sali.
Czytaj więcej

Wizyta Promyczków w Centrum Edukacji Ekologicznej EcoKid

Światowy Dzień Ziemi tuż, tuż, dlatego Promyczki wybrały się do Centrum Edukacji Ekologicznej EcoKid, gdzie dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy, mi.in. co możemy zrobić w swoim najbliższym środowisku, by ulżyć Ziemi i zaprzyjaźnić się z nią. Dzieci obejrzały film "Jak działa miasto?" przedstawiający codzienne funkcjonowanie pracowników MPO na ulicach. Dowiedziały się, co na miejscu dzieje…
Czytaj więcej

Teatr Muzyczny

Klasy młodsze wybrały się do Teatru Muzycznego w Toruniu na przedstawienie pt:" Niesamowite przygody 10 skarpetek".
Czytaj więcej

Realizacja międzyprzedszkolnej innowacji “Przedszkolak w krainie w emocji” u Iskierek

  • 2
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jak powstawały u Iskierek wyjątkowe, bocianie koleżanki pokazujemy na załączonych zdjęciach. Bociany nie były w stanie odmówić takim wesołym i wyjątkowym żabkom możliwości zamieszkania w ich miasteczku. Ta niesamowita sytuacja stała się inspiracją do kolejnej strony  książki Iskierek o emocjach w ramach międzyprzedszkolnej, daltońskiej innowacji "Przedszkolak w krainie emocji".

Plenerowa plastyka Iskierek – piasek i patyk narzędziem twórczym

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6
  • 336600277_1251573878820280_6201406210466896926_n
  • 338800903_1317854198795104_1400516487794559095_n
  • 336628778_1196300954358194_8505709278010003870_n

Iskierki lubią plenerowe realizacje. Pogoda jest coraz ładniejsza, więc nie mogły nie wykorzystać tego faktu w miniony i plastyka odbyła się na dworze. Dzieci zabrały ze sobą z sali patyki, które zostały po zajęciach tworzenia bocianiego miasteczka i piasek, który miały z zajęć andrzejkowych. Rozpoczęło się od rysowania projektowych bocianów. To niezwykłe, bo Iskierki odkryły, że nie trzeba kredek czy farb by stworzyć obrazek. Mało tego, na piasku można coś narysować, później uklepać i narysować coś nowego. Takie swobodne rysowanie i odkrywanie mocy narzędzi, to najpiękniejsze tworzenie. Zajęcia przedszkolaków wzbudzały ogromne zainteresowanie starszych uczniów i nauczycieli szkolnych. Do zabawy dołączyły nawet uczennice ze starszych klas. Ciekawość świata od rysowania przeniosła nas Iskierki też na trawę, gdzie obserwowały gąsienicę i mrówki. Zajęcia w plenerze mają moc!

 

Radosne odkrycia i umiejętności Iskierek – “zabawy z bocianem”

  • 1
  • 2
  • 3
  • 5
  • 6
  • 8
  • 7

Działania projektowe o bocianie przyniosły też mnóstwo samodzielnych odkryć i umiejętności. Nim powstało bocianie miasteczko dzieci odkryły moc piórka. Stało się to świetną okazją do ćwiczenia oddechu, ale też odkrywania indywidulanych odczuć podczas łaskotania się nim i poszukiwania swoich wrażliwych miejsc. Powstała też zabawka z bocianem w roli głównej. Ćwiczyła nie tylko oddech, ale też przy okazji pozwalała utrwalać następstwa dnia i nocy. Zachwyty i towarzyszące pozytywne emocje towarzyszą Iskierkom nieustannie w odkrywaniu świata.

 

“Bocianie miasteczko” – działania projektowe Iskierek

  • 1
  • 2
  • 6
  • 28
  • 30
  • 35
  • 34
  • 37

Tuż po Świętach Iskierki realizowały mini projekt "Bocian". Dzieci bardzo lubią inspirujące dary natury, więc rozpoczęło się od wysypania góry różnorodnych patyków. Oglądanie ich, wypatrywanie różnych kształtów, ciekawe spostrzeżenia pomogły każdemu podjąć decyzję, który patyczek wybrać, by z robić z niego bociana. Każdy był inny i wyjątkowy. Iskierki doklejały oczy, dzioby i piórka, a kiedy wszystkie ptaki były gotowe, zaprojektowały wspólne bocianie miasteczko. Nawet pojawiły się gniazda z suchego makaronu. Grupa bardzo lubi tworzyć wspólne dzieła, więc miło było, kiedy układała gniazda i bociany na przygotowanym tle. Iskierki dowiedziały się nie tylko o zwyczajach bocianów, ale też o pracy architekta urbanisty.