AKTUALNOŚCI

Przedszkolaki dokarmiają ptaki

Ostatniego dnia ferii przedszkolaki wraz ze swoimi paniami wybrały się  na poszukiwanie skrzydlatych przyjaciól i miejsc, które będą doskonale sprawdzały się jako ptasie stołówki. Dzieci dosypywały ziarna do karmników i wieszały na gałęziach okolicznych drzew ptasie przysmaki. Nie tylko pomogły ptakom, ale także dzieliły się wiedzą przyrodniczą, nabywały nowe doświadczenia i starały się współpracować. Starsze …
Czytaj więcej

“Zimowe pranie Iskierek – śnieżnobiałe skarpetki”

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • 5
Test białej skarpetki pokazał Iskierkom, że śnieg mimo swego białego koloru, czysty nie jest. Pojawiło się nowe słowo  "śnieżnobiałe" i w działaniu dzieci starały się osiągnąć taki kolor. Ogromnie dużo samodzielności i trudu to wymagało. Każdy sam zanosił swoją miskę z wodą z łazienki na stanowisko. Było robienie piany w misce i przy okazji ćwiczenie oddechu poprzez jej rozdmuchiwanie. Małe rączki trudziły się bardzo podczas szorowania, ugniatania i wyciskania pranych skarpet. Wszyscy wywiązali się fantastycznie z tego zadania. Oczywiście pani zadbała, by środek piorący był bezpieczny dla małych rączek, ale jednocześnie pachniał i robił pianę.

Test białej skarpetki – śnieżne zabawy badawcze Iskierek

  • 321413256_1574472759702102_2222744009807159046_n
  • 327327079_728742412094928_8147314944261455441_n
  • 327199551_1204749770150570_4754161908089958778_n
  • 328101202_873814347198831_637893350455496793_n
  • 327418593_517698040471569_3566628208411295322_n
  • 328518386_1241817953096213_8510848801447370002_n
  • 327397238_492442376425130_7594941962643488287_n
To były smakowite działania, bo wyjęte przez panią z szafy czapeczki przypominały Iskierkom wafelki do lodów. Grupa połączyła zatem badanie czystości śniegu z kształtowaniem pojęcia kuli. Każdy założył na rękawice białą skarpetkę i robił swoje lody. Iskierki opowiadały o swoim ulubionym smaku, lepiły swoje kule i  wkładały do "wafelka" , była nawet posypka z piasku. Niektóre lody zabrane zostały do sali, by obserwować, co się będzie działo. Iskierki nauczyły się, że zamiana śniegu w wodę, to topnienie. Wszystkie skarpetki schowane zostały do woreczków i także poddane dalszym obserwacjom i wnioskom.

Śnieżne zabawy Gwiazdek

Korzystając z uroków tegorocznej zimy przedszkolaki szalały na pokrytym śniegiem boisku szkolnym. Radości, uśmiechów i dobrej zabawy było mnóstwo. Szczególnie podczas robienia orzełków, aniołków i rzucania kulkami śniegowymi w swoje panie :D                 
Czytaj więcej

Sanki Iskierek i łapanie zimowej aury

  • 1
  • 3
  • 2
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Iskierki łapią  aurę zimową, jak tylko się da! Rozmawiały  o zimowych aktywnościach i zimowych sportach. Składały w parach obrazki z części, ale odkrywały też, że zjeżdżanie z górki, nie wymaga wcale gotowego sprzętu. To odkrywanie było głównym celem tego dnia. Zabrały ze sobą na przyszkolną górkę plastikową pokrywę, worek wypełniony pianką i reklamówkę wypełnioną folią. Testowy zjazd, by sprawdzić bezpieczeństwo  należał oczywiście do pani. Wsparł panią i dodał odwagi odwagi Nikodem. Troszkę mało wyślizgana była górka, ale Iskierki zaradzą temu na pewno, jeśli aura dopisze. Dzieci sprawdziły też wspólnie, czy piasek rzeczywiście spełnia zimą swoje antypoślizgowe funkcje.

“Jedziemy na akcję” – zawodowy plan daltoński Iskierek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Pierwsze zajęcia dotyczące straży pożarnej zrodziły olbrzymią chęć zbudowania dużego pojazdu, którym można wyruszyć na akcję. Oczywiście pracowaliśmy wspólnie - tym razem w zespołach. Kształtowaliśmy współpracę, ale i odpowiedzialności za wspólny cel. Temu wychowawczemu aspektowi służyło również konstruowanie drabiny z klocków i łączenie jej w całość. Niezwykle dużo kompetencji matematycznych było także w tym budowaniu. Pani Iskierek wie, że największa radość uczenia się to taka, kiedy coś dzieci zachwyca. Daje to zainteresowanie tematem, a także dobudowywanie kompetencji w zgodny z potrzebami dzieci sposób. Iskierki ogromnie cieszyły się z ukończenia swojego pojazdu i każdy chciał mieć w nim zdjęcie. Nasz wóz stoi cały czas w sali i stał się miejscem niezwykłych zabaw i naturalnego rozwoju różnorodnych umiejętności. Iskierki nie tylko wdrażały plan daltoński w czasie realizacji projektu, ale też doświadczyły jak kształtowane dzięki tej koncepcji kompetencje potrzebne są w zawodzie strażaka.

“Sprawni jak strażacy” – trening Iskierek w sali gimnastycznej

  • 1
  • 7
  • 13
  • 8
  • 4
  • 15
  • 18
  • 327483269_2368185750017072_7178949855493360092_n
  • 327722886_569444875106882_7143181585326009762_n
  • 327770830_1188070442079302_3973513587884057416_n
Podczas rozmowy o zawodzie strażaka Iskierki ustaliły, jakie wyjątkowe umiejętności musi on posiadać. Jednogłośnie przystały na to, że sprawność fizyczna jest niezbędną kompetencją. Zatem i treningi być muszą. Stworzyliśmy listę ćwiczeń, jakie pozwalają tę formę utrzymać. Wykorzystaliśmy dostępność sali gimnastycznej z tytułu ferii i zrobiliśmy sobie test sprawnościowy. Było wspinanie po "drabinie", bieg w kole, przysiady, a zamiast zaproponowanych pompek - przeciąganie na ławeczce. Wszyscy fantastycznie poradzili sobie z tym niełatwym zadaniem.
W sali zaś było trenowanie szybkiego zwijania i rozwijania węży strażacki - plastikowych wężyków. Tak bardzo spodobał nam się Iskierkom ten pomysł, że "hydranty" wykorzystywane były też w zabawach swobodnych.

“Rysio Strażak” – innowacja “Moc dziecięcych zachwytów” i partycypacja Iskierek

  • 1
  • 4
  • 2
  • 3
  • 4a
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Pod koniec stycznia, po długiej nieobecności, wrócił do Iskierek Rysio. W podążaniu za dziecięcymi zachwytami, ale też dla wsparcia w ponownej adaptacji Rysia, grupa zajmowała się tym, co niezwykle zachwyca chłopca, a mianowicie wszystkim, co ma związek ze strażakami. Zaczęło się od zbudowania bazy posiadanych wiadomości. Rysio poprowadził wstęp do zajęć, opowiadając o swoich doświadczeniach, ale i pozostałe Iskierki dopowiadały niezwykle interesujące elementy. Dzieci zajęły się też poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie: "Co nas chroni w przypadku pożaru w  budynku szkoły?" Fakt ferii pozwolił na spacer korytarzami szkoły. Iskierki odnalazły hydranty, gaśnice, specjalne oznaczenia drzwi oraz drogi ewakuacyjnej. Było wspólne konstruowanie elementów makiety z użyciem klocków, a dziewczynki także rysowały brakujące motywy. Ustalenia, rozmowy, współpraca i kształtowanie myślenia przestrzennego oraz kierunków. Tego dnia Iskierki poćwiczyły także rączki oraz pracę w parach, tworząc prace z plasteliny.