Jak działają Photony, klocki SkriLab oraz zestawy LEGO BriQ? – Laboratoria Przyszłości
W podążaniu za Iskierkami – pierwsze inspiracje
Od pierwszych dni w przedszkolu Iskierki spotykają się na wspólnym odkrywaniu świata. Niespodzianki przygotowywane przez panią podczas śniadania zadziałały i wszyscy z radością zasiadają do koła, by oddawać się radosnemu uczeniu się. W pierwszym tygodniu Iskierki bardzo chciały zająć się kamykami. Oj działo się... Było doświadczanie i nazywanie: miękkie - twarde, duże małe i odtwarzanie w ruchu rytmów. Tworzenie kamykowej muzyki oraz cicho - głośno podczas stukania nimi. Sprawdzanie czy kamyki toną i czy toną pianki. Ogromnie podobała się dzieciom matematyka sensoryczna z ogrzanymi i schłodzonymi kamykami. Układały je przy symbolicznych kostkach lodu lub słoneczku. Miękkie pianki fantastycznie ćwiczyły rączki podczas zgniatania i turlania wałków, a twarde kamienie pozwalały na ściskanie i rozluźnianie dłoni. Było też przelicznie na dywanikach i wprowadzenie aspektu kardynalnego. To pierwsze zajęcia inspirowane dziecięca potrzebą, jako wstęp do realizacji autorskiej innowacji pani Iskierek "Moc dziecięcych zachwytów".
“Kto pocieszył leśne kamyki?” – innowacyjne działanie Iskierek. “Przedszkolak w krainie emocji”
Tydzień zajęć z zachwycającymi kamykami przyniósł Iskierkom pomysł na wspólną książkę. Okazało się, że mogą być kamyki, co mieszkają w lesie, co mieszkają w piaskownicy, w jeziorze i w domu. Zabraliśmy się zatem ochoczo do tworzenia stron naszej książki. To była nasza pierwsza praca w zespołach. Bardzo szybko i z fantastycznym efektem. Iskierki zgodnie tworzyły z gniecionego w rączkach papieru imitacje kamyków. Korzystały ze wspólnej paletki. Malowały paluszkami ćwicząc delikatne naciskanie i poznały powstawanie szarej barwy. Naklejaliśmy też nasze kamyki i cieszyliśmy ze wspólnego działania. Pani była bardzo dumna ze swoich Iskierek i takiej fantastycznej współpracy. Nie mogło być przygody leśnych kamyków bez mchu. Oglądaliśmy, dotykaliśmy i czuliśmy jego zapach. Kto miał oczywiście na to doświadczenie ochotę. Stało się to też inspiracją do ułożenia naszego opowiadania. Z mchu bowiem wyszedł pajączek, mrówka i leśny robaczek. Wszyscy wiedzieli, że kamień pani był smutny, bo był sam i nikogo nie znał. Podchwyciły, więc obecność mieszkańców mchu i ułożyliśmy krótką historię, którą pani spisała. Popracowaliśmy dzięki temu z emocjami i poszukiwaniem sposobów na radzenie sobie ze smutkiem. Wszystko przykleiliśmy do książki i zrobiliśmy wspólnie wystawę. Iskierki uznały, że kamyki mogą się chować pod dużymi grzybkami, więc zrobiliśmy takie malując piankami w konturze. Pobawiliśmy się przy okazji klockami w kształcie figur geometrycznych. Rozpoznawaliśmy je, nazywaliśmy kształty. Wiemy już co to noga grzyba, a co kapelusz i że ma brązowy kolor. Rwaliśmy papier, by wykonać małe grzybki. Pod grzybkiem , na dole, przyklejaliśmy zielone trójkąty i przeliczaliśmy do tylu, do ilu każdy potrafi. Narysowaliśmy pająka i mrówkę. Powstało nasze wspólne opowiadanie. Miło bardzo było go słuchać, a pomysły na radzenie sobie ze smutkiem bardzo szybko zaczęły funkcjonować w naszej grupie. Co więcej dzieci już wspierają się wzajemnie w trudnych chwilach.
Rodzice czytają dzieciom – Gwiazdki

Uśmiechnięty Dzień Sportu Iskierek – rowerki biegowe w akcji
To był niezwykle aktywny dzień. Najpierw próbowaliśmy wspólnie zrozumieć ideę Orderu Uśmiechu i żółto - niebieskie barwy tego Dnia. Układaliśmy symboliczne słoneczko z kubeczków, były też wesołe konkurencje w sali z niebieskimi i żółtymi balonami, a także gra w parach. Największą atrakcją była jednak niespodzianka - testowanie rowerków biegowych przez Iskierki. Na cześć tego faktu były balonowe wystrzały na powietrzu. Od teraz będziemy korzystać z rowerków podczas wyjść, dopóki aura nam pozwoli.
Dzień Przedszkolaka u “Iskierek”
Podwójne Mistrzostwo Województwa

Dbamy i pomagamy!!!

