Tego dnia Iskierki uczyły się wspólnie, w jaki sposób zadbać o czyste powietrze, ale też jaki narząd jest potrzebny do oddychania. Kontrolowały chwilę swój oddech i obserwowały pracę płuc na prostym modelu. Zapamiętały nawet nazwę n wewnętrznych "woreczków" do oddychania. Zastanawiały się, w jaki sposób można dostrzec powietrze i udzielały fantastycznych odpowiedzi. Dzieciom udało się doświadczyć widzenia powietrza podczas powrotu z dworu. Maja moc, bo wiatr jakby zawiał na ich zawołanie . Grupa poszukiwała także źródeł wiadomości o stanie powietrza, bo to ważne dla zdrowia. Przedszkolaki były bardzo dumne, że na szkole jest takie urządzenie, które pozwala nam to sprawdzić i zadbać o zdrowie. Jak to u Iskierek - nie mogło zabraknąć radosnego uczenia się, więc dzieci wspólnie robiły spadochrony i wykorzystywały powietrze w zabawie. Było przy tym dużo matematyki. Bardzo uważnie dzieci sprawdzały się wzajemnie. Panią także i okazało się, że pomyliła się na początku. Tak od najmłodszych lat przekonujemy się, że każdy może się pomylić. Nie trzeba bać się błędu podczas uczenia się.
Bardzo było wesoło podczas spadania spadochronów w sali, a też zabraliśmy je na dwór, żeby sprawdzić jak spadają w innych warunkach.