W projektowych działaniach Iskierek o budowaniu zdrowia nie mogło zabraknąć wody. Zarówno tej nawadniającej organizm, jak i tej służącej higienie. Stało się to też okazją do radosnych działań z matematyką w wodzie. Dzieci przeliczały fasolki i wrzucały do butelek wypełnionych wodą na różnym poziomie. Obserwowały czy wszystkie spadają, czy któreś pływają i wyciągały wnioski. Trafianie do butelki też było ważne, bo ćwiczyło przy okazji koordynację. Robiły wodne wirki w butelkach i patrzyliśmy na tańczące fasolki. Po zniknięciu, wrzuceniu, ostatniej fasolki z maty, zauważyliśmy, że nie zostało nic. To taka zabawa, która przygotowuje nas też do odejmowania, ale w przyszłości. Po zakończonej zabawie matematycznej każdy wykazał się sprawnością i sam wylewał zawartość butelki do kuwety. Wesoło było podczas wyławiania łyżką fasolek. Dużo tu było pracy z koordynacją i ćwiczenia rączek. Podobnie podczas zabawy z klamerkami i szczypcami. Wycinaliśmy także kropelki wody. Posługiwanie się nożyczkami wychodzi nam już naprawdę dobrze!