Gramy w zielone

Temat bezpieczeństwa towarzyszy „Promyczkom” nieustannie. We wrześniu poświęciły one jednak szczególne miejsce wybranym elementom tego obszaru i nabywały nowe umiejętności. Z uwagi na perspektywę wycieczek komunikacją miejską przetarły szlak do najbliższego przystanku tramwajowego. Omówiły zasady korzystania z rozkładów jazdy, dowiedziały się co oznacza nr linii tramwajowej, zaobserwowały potrzebę oczekiwania po odpowiedniej stronie przystanku w zależności od miejsca, do którego chcą dojechać. Omówiły zasady bezpieczeństwa w tramwaju, także w okresie pandemii. „Promyczkom” udało się też zmierzyć czas potrzebny do pokonania drogi z przedszkola do tramwaju, by mieć to na uwadze podczas najbliższej wycieczki. Inspiracja spacerem stworzyła w sali fantastyczne zabawy w tramwaj, utrwalając zasady bezpieczeństwa i poruszania się miejską komunikacją. Przedszkolaki wchodziły w różne role. Były pasażerami lub motorniczym. Kształtowały umiejętności matematyczne przeliczając pasażerów, siadając na odpowiedni miejscu, kupując bilety i operując pieniędzmi. Nie zabrakło także kontrolerów, którzy upominali za brak biletu. Samodzielne założenie kamizelek przed spacerem było również ważnym zadaniem. Na zakończenie zajęć całą grupę spotkała fantastyczna niespodzianka. Dzięki wsparciu jednego z dziadków, wszystkie „Promyczki” otrzymały wesołe odblaski, które na pewno przydadzą się podczas nadchodzącej jesieni.
Dnia 21 września ,,Słoneczka'' obchodziły ,,Światowy Dzień Orderu Uśmiechu''. Dzieci, przebrane w żółto-niebieskie stroje, spotkały się z harcerzami w Zielonym Zakątku. Przedszkolaki samodzielnie wykonały opaskę z Orderem Uśmiechu oraz radosne słoneczko z krepy.
Ten dzień był u "Promyczków" pełen kreatywności i zabawy. Motywem przewodnim była oczywiście kropka, leżąca u podstaw tych obchodów. Dzieci poznały historię małej Vashti i moc wiary we własne siły. Uczestniczyły w wielu działaniach, które pomagały podejmować temat własnych talentów, poznać mocne strony i je zaprezentować. "Promyczki" uczyły się też szacunku należnego innym.
„Promyczki” rozpoczęły rok szkolny w grupie o mocno zmienionym składzie. Dzieci zastały swoją salę oraz szatnię w stanie do zagospodarowania. Wszystko po to, by nasze przedszkolaki mogły mieć czynny udział w urządzaniu własnej przestrzeni przedszkolnej, a także po to, by odbyło się to zgodnie z dziecięcymi potrzebami i pomysłami. Dlatego każdy „Promyczek” samodzielnie wykonał napisy do szafki w szatni oraz swojej szuflady w sali. Panie uważnie wysłuchały głosu dzieci i stworzyły możliwość samodzielnego urządzenia kącików przez grupę. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem układali przedmioty w odpowiednich skrzyniach i na półkach. Powstały też ciekawe nazwy poszczególnych kącików, do których napisy „Promyczki” wykonały również samodzielnie. Oczywiście dbają teraz o porządek, przydzielając codziennie nowego specjalistę do tej funkcji. Wrześniowe wdrażanie umów, zasad i praw panujących w grupie zakończyło się wspólnym tworzeniem wiersza, który „Promyczki” umieściły na drzwiach swojej sali i nauczyły się go na pamięć.