AKTUALNOŚCI

Dawne czy obecne miary?

Klasy czwarte sprawdzały co jest dokładniejsze: dawne czy obecne miary. Przy okazji, mierząc swoje kroki, stopy, łokcie, piędzi policzyli średnią tych wartości w grupie, w której pracowali.
Czytaj więcej

(Nie)zwykłe trójkąty

Klasa 6B realizuje tematykę dotyczącą figur geometrycznych. Dziś przypominała sobie cechy trójkątów równobocznych tworząc trójkąty Sierpińskiego.  
Czytaj więcej

Laboratoria Przyszłości – luty

Miesiąc luty to upragnione ferie oraz roboty i wirtualna rzeczywistość. Nie ma większego znaczenia czy jesteś starszy czy młodszy, przedszkolak czy uczeń, roboty Photon przypadają do gustu każdemu. Okulary VR za to pokazują inną rzeczywistość, z której czasami warto skorzystać.
Czytaj więcej

Gwiazdki przygotowują tosty

Gwiazdki nie raz sprawdziły się w roli kucharzy, dlatego dzisiejsze drugie śniadanie przygotowały same. Wykazały się dużymi pokładami cierpliwości i ostrożności. Było pysznie, a zapach unosił się w całym przedszkolu jeszcze przez długi czas. Dziękujemy paniom pracujacym w kuchni  za pomoc i za to, że bez namysłu zgodziły się na szybką zmianę menu :)  …
Czytaj więcej

Akwarium z rybkami

Gwiazdki bardzo prężnie realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "W tekturowym świecie dobrze bawić się będziecie" w ramach którego w myśl ekologicznych idei powstają tekturowe cuda. Tym razem nazwykleiszy karton został zamieniony w w coś niesamowitego. Choć sporo pracy Gwiazdki  włożyły w swoje dzieło to było warto, bo efekt jest zachwycający!             …
Czytaj więcej

Gwiazdki na balu

Choć karnawał już się zakończył Gwiazdki nadal z wielką radością wspominają bal, który odbył się  w 14 lutego. Wystrój sali wprowadził dzieci w radosny, bajkowy nastrój oraz zachęcał do wesołej zabawy.  Cudownie  przebrane przedszkolaki z ogromną  dumą prezentowały swoje przebrania. Na parkiecie królowały księżniczki, czarownice, jednorożce, pająki, karatecy, żołnierze, oraz  bohaterowie ulubionych dziecięcych bajek dzieci …
Czytaj więcej

Mieszkańcy lodowych planet – Iskierki szukają zimy z Mikołajem Kopernikiem

  • 13
  • 23
  • 6
  • 1
  • 2a
  • 8
  • 12
  • 14
  • 17
  • 19
  • 18
  • 24
  • 30

Postać Mikołaja Kopernika Iskierki poznawały już wcześniej, ale tego wybitnego astronoma nie zabrakło także podczas działań projektowych grupy. Tym bardziej, że Iskierki dołączyły do szkolnych obchodów i  jednego dnia poszukiwały zimy w Układzie Słonecznym. Okazało się bowiem, że dwie planety nazywa się lodowymi. Od rana dzieci  uczestniczyły w przygotowaniu modelu - lepiły kule, liczyły planety, dobierały kolory i poznawały nazwy. Zajęcia rozpoczęły się  od ustalenia, które planety na naszym modelu, to te lodowe. Oczywiście, że były nimi te zrobione z białej plasteliny! Na podłodze pojawiły się różnorodne materiały do kreatywnej pracy. Było budzenie kreatywności poprzez dotykanie zmrożonej folii aluminiowej. Pojawiły się fantastyczne spostrzeżenia oraz wnioski. Iskierki rozróżniały też faktury oraz nazywały rodzaje materiału, z którego powstały pomoce do zajęć. Każdy starał się choć trochę nadmuchać swój balonik. Wszystko to nastroiło grupę do twórczych działań. Praca odbywała się przy stolikach. Jednak każdy mógł poruszać się po sali i spotykać z innymi dziećmi  w miejscu, gdzie przygotowane były zimowe materiały - pianki, folia bąbelkowa, balony, folia aluminiowa, piórka, plastelina. Dzieci samodzielnie komponowały mieszkańców lodowych planet. Prace wyszły niepowtarzalne i naprawdę zimowe w swym wyrazie artystycznym. Iskierki nie  tylko wiedzą już, że dwie planety nazywa się lodowymi. Wiele zapamiętało także ich nazwy. Wszyscy zaś pamiętają oczywiście,  jak nazywa się nasz wybitny astronom.

 

“Gdzie schowała się zima?” – projekt Iskierek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 5
  • 4
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Za Iskierkami kolejny tydzień pełen wrażeń sensorycznych, a także nabywania nowych kompetencji w atmosferze odkryć i poszukiwań odpowiedzi na nurtujące pytanie : "Gdzie chowa się zima?", skoro nie widać jej wokół. Iskierki rozpoczęły od ustalenia, jakie to cechy zimy są nam niezbędne, by tropić ją w otaczającym nas świecie. Tym razem nie tylko tym bliskim, ale podjęliśmy też próbę w tym dużo dalszym. Pierwszego dnia dziecięce skojarzenia sprawiły, że kryjówką zimy było zimne mleko. Ależ było ciekawie podczas badawczej zabawy z mlekiem, dzięki której powstał mleczny kamyk. Było doświadczanie sensoryczne, obserwacje oraz wnioskowanie. Ogrom emocji wzmacniających uczenie się i zaspakajanie ciekawości światem. Każdy miał tez okazję przybrać zimę ukrytą w mleku w błękitny strój, malując na nim patyczkami.

 

Dzień Myśli Braterskiej

W dniu Myśli Braterskiej harcerze z SP23 tworzyli kartki o składali życzenia osobom, które są dla Nich autorytetami. Wszystkim harcerzom na całym świecie życzymy czynienia dobra w gronie przyjaciół!:)
Czytaj więcej