AKTUALNOŚCI

Zakodowane Przedszkolaki – Innowacja pedagogiczna w grupie Gwiazdek

Gwiazdki w październiku rozpoczęły przygodę z kodowaniem w ramach Innowacji pedagogicznej "Zakodowane Przedszkolaki". Dzieci  z ogromną radością realizują te aktywności. Sporą frajdę przynosi im zabawa z matą, kubkami, gąbkami, czy każdymi innymi zaproponowanymi im  przedmiotami w ramach kodowania. Pracują grupowo, parami, indywidualnie, w trakcie zajęć edukacyjnych i podczas zajęć swobodnych, ale zawsze z dużym optymizmem.…
Czytaj więcej

#LaboratoriaPrzyszłości

Miesiąc październik na naszej Szkole minął pod znakiem warsztatów filmowania z wykorzystaniem green screen’a, świata wirtualnego przy pomocy gogli VR, konstrukcji pierwszych robotów i pieczenia (i jedzenia) przepysznych gofrów. [video width="1920" height="1080" mp4="https://sp23.torun.pl/home/wp-content/uploads/2022/10/20221004_092600.mp4"][/video]
Czytaj więcej

Spacer edukacyjny -1b,1c

1b i 1c wybrały się na spacer edukacyjny na Barbarkę. Podsumowaliśmy wiadomości przyrodnicze o lesie zdobyte na lekcjach. Rozpoznawaliśmy drzewa po liściach, igłach lub ich owocach. Przypomnieliśmy budowę grzybów kapeluszowych oraz podział na jadalne i trujące. Rozwiązywaliśmy zagadki o darach i mieszkańcach lasu. Spacer zakończyliśmy w Miejscu Pamięci Narodowej Barbarka. Poznaliśmy  historię tego miejsca i…
Czytaj więcej

“Sportowe cegiełki zdrowia” – projektowe zajęcia Iskierek na świeżym powietrzu

  • 1
  • 2
  • 3
  • 3a
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Iskierki wśród różnych cegiełek potrzebnych do zbudowania dobrego  zdrowia wymieniały ćwiczenia, czyli aktywne spędzanie czasu. Dzieci rozmawiały również o niekorzystnym wpływie tego nadmiernie poświęcanego oglądaniu telewizji, czy korzystaniu z komputera. Dla doświadczania radości płynących ze sportowych zajęć oraz potwierdzenia, iż dzieci  bardzo lubią takie ćwiczenia, Iskierki odbyły je na świeżym powietrzu. Nie było łatwo, ale za to bardzo wesoło i z wzajemnym dopingiem. Przedszkolaki miały za zadanie przejechać po wyznaczonej linii na rowerku. Trafić woreczkiem do kolorowego, jesiennego parasola. Przebiec po linii z piłeczką umieszczoną na małym tamburynie. Była także zabawa z panią - "Słońce świeci - deszcz pada". Miło było schować się wspólnie pod parasolkami u pani. Po powrocie do przedszkola oczywiście wszyscy, jak na sportowców przystało, pili wodę. To także jest elementem projektu Iskierek - "Jak zbudować zdrowie?".

“Kto dodał odwagi zawstydzonym buraczkom?” – nowe opowiadanie Iskierek. Emocje to też zdrowie!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 3a
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

W poszukiwaniu odpowiedzi na projektowe pytanie: „Jak zbudować zdrowie?”  Iskierki poddały także najrozmaitszym dociekaniom znaczenie buraczka i jego sekrety. Taki przyniesiony z ogrodu pani był fantastycznym materiałem do rozmów na temat jego budowy i sensorycznych doznań. Dzieci uczyły się wykorzystywać buraczka jako źródła zdrowia w postaci cennych witamin, ale też został on bohaterem ich kolejnego, własnego opowiadania, wspierającego emocje, a zatem równie ważnego aspektu zdrowia. Liście buraka posłużyły Iskierkom do przygotowania wielkoformatowego tła. Wszyscy napracowali się bardzo wyciskając sok z liści i łodyg, ale było wesoło, bo takie ekspresyjne i nieprzewidywalne działania dają dzieciom mnóstwo radości. Rączki przy tym w zabawie doskonale się wzmacniały i przygotowywały się do pisania. Tworzenie bohaterów opowiadania nie było proste. Najpierw należało wykleić liście kawałkami tkanin, co wiązało się z bardzo dużą uważnością, gdyż materiał z jednej strony był biały, a z drugiej zielony. Zatem trzeba było pomyśleć, jak położyć tkaninę. Korzeń był iście buraczany, bo malowany kawałkiem buraczka. Iskierki lubią się tak twórczo brudzić podczas zajęć i nikomu to nie przeszkadza. Tym razem nawet noski były ubrudzone od wąchania i wniosło to dodatkową radość Na drodze dociekań projektowych Iskierek o zdrowiu było nie tylko zdrowie fizyczne. Emocje zajmują w grupowej codzienności ogromnie ważne miejsce, a są także gwarancją zdrowia każdego człowieka. We wrześniu dzieci stworzyły opowiadanie adaptacyjne "Kto pocieszył leśne kamyki?" i rozpoczęły pracę ze smutkiem, a tym razem, wykorzystując czerwień buraka, rozprawiały o wstydzeniu się. Próbowały też wyrażać mimiką wstyd. Praca najmłodszych wisi już w holu przedszkola. To opowiadanie stanowić będzie dla skierek podstawę do dalszej pracy z tą emocją.

 

Zdrowo i matematycznie – Iskierki suszą buraczki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

W ramach działań projektowych „Jak zbudować zdrowie?” Iskierki poznawały bogactwo wartości zawartych w buraczkach. Oprócz kiszenia dzieci poznały też suszenie, jako sposób na zachowanie wszystkich zdrowych „mocy” buraczka i przechowywanie go zimą. Suszenie buraczków stało się też doskonałą okazją do prowadzenia obserwacji i myślenia przyczynowo – skutkowego – poprzez szukanie odpowiedzi na pytanie: dlaczego stają się coraz mniejsze? oraz wesołej, sensorycznej matematyki, doskonalącej przeliczanie oraz rytmy w ruchu.

Wizyta Gwiazdek w Książnicy Kopernikańskiej

W zeszłym tygodniu Gwiazdki po raz pierwszy wybrały się do Książnicy Kopernikańskiej. Choć bywały w bibliotece szkolnej przyszedł najwyższy czas, by obejrzały bibliotekę ogólnodostępną, a przy okazji  zaprezentowały i sprawdziły swoją wiedzę dotyczącą bezpieczństwa na ulicy. Na miejscu podobało im się chyba wszystko :) Przemiłe panie zaprezentowały dzieciom biblioteczne zakamarki, pokazały fascynujące zbiory, zaznajomiły z…
Czytaj więcej

“Kocham, lubię, szanuję” – Iskierki w świecie ważnych wartości

  • 1
  • 1a
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 312417616_769020600855810_1651159906495907687_n
  • 312576335_359329976377768_6916786565801864133_n

Iskierki kształtują piękne postawy w sposób możliwy i zrozumiały dla naszych najmłodszych przedszkolaków. W ramach realizacji Międzynarodowego Projektu "Z kulturą mi do twarzy" wykonywały kartki dla starszych osób, które przekażą w listopadzie w okolicach Dnia Seniora. Podejmowały także tematy szacunku i dobra na podstawie literatury dziecięcej, realizując zadanie pt. "Siła bajek".